Uus netipettus - olen hädas, saatke raha!

IT-SecurityOsavad kräkkerid on leidnud uue viisi, kuidas inimestel raha välja petta. Selleks häkitakse sisse reaalse inimese meilikontole ning saadetakse tema kontaktidele hädaabikiri, milles palutakse viivitamatult raha kanda.

 

«NEED HELP!!!» - taolise pealkirjaga kiri potsatas mitme IT-sektoris töötava Allan Poola tuttava e-kirjakasti. Selle sisu oli lihtne: «Olen jubedas olukorras: mu telefon varastati ja mul ei ole ühtegi telefoniga kontaktivõimalust. Mu krediitkaart pandi pärast vargust kinni. Vajan laenu, 1950 eurot, et asjad korda ajada (maksta hotelliarved ning ajada piletiasjad korda).»

Ainuke asi on, et Poola pole ise sellist kirja kirjutanud. Ta oli pettusest teada saamiseni rahulikult tööl.

Nähtavasti häkkisid kurjategijad sisse tema Gmaili kontole, võtsid sealt kontaktide nimekirja ning saatsid kõigile eelpool mainitud teksti. Lisaks lõid nad ka eraldi uue aadressi, Poola nimega, kust hakkasid lisainfot pärivatele mures sõpradele vastuseid saatma.

 

«Vastuseks tuli sealt siis täpsed jutnöörid, kuidas raha üle kanda. Tekkis väga palju segadust, telefon oli hommikul punane ja sõbrad olid segaduses. Kes olid Inglismaal, olid valmis autosse hüppama ja appi tõttama,» räägib Poola.

 

«Üks paremini tehtud scamme, mida mina näinud,» kirjeldab jahmunud mees, kes on abi saamiseks võtnud ühendust poltisei ning Riigi Infosüsteemide Arenduskeskusega. Viimase juhtnöörid olid Poola sõnul vägagi asjakohased.

 

Poola soovitab kõigil, kes samasuguse pettuse ohvriks langevad, kohe oma paroolid ära muuta. «Kusjuures tuleb kontrollida ka turvaseadeid. Kurikaelad sättisid need selliseks, et need võimaldasid neil hiljem parooli resettida. Lisaks oli peale pandud forward, et kõik minu kirjavahetus läheks kurikaelte kätte,» lisab ta.

 

 

Allikas: E24

Jäta oma kommentaarid

Lisa kommentaar külalisena

0
kasutustingimustega.
  • Ühtegi kommentaari ei leitud